lördag 5 januari 2013

Jublande juledagar

Den 23-26 december 2012.
 Morgonen den 23 december. Vi blev bjudna på frukost på hotell Långbergs i Tällberg. Där är det vackert som en vintersaga.
På kvällen den 23 bodde jag som vanligt över i mitt föräldrahem. De sista julklapparna slås in, och sedan smakar vi av julskinka och har uppesittarkväll. Nåja, vi är en kvällstrött familj, men vi var säkert vakna till klockan 23.00...

 Julafton firade vi på Åkerö!

 Jag fick så mycket fint! Och jag tror att de flesta blev glada för de julgåvor vi gav bort. Några små missöden med julklapparna till sambon bara...
 Det här spelet var en höjdare! Men vem var det som vann egentligen?
 Fina Cissi och Johan!

 Dagen efter var det julafton igen, men på juldagen. Det kom en tomte, och alla våra fem små jublade högt.
Julen är röjig! I alla fall när man firar med småbarn. Som sagt, livligt, skoj och precis som det ska vara! 
Alla sov sedan över, det är härligt tycker jag för då får vi vakna tillsammans och äta frukost ihop på annandagen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Känns länge sen på något vis! En fin jul var det. Rörig och mysig! Ser så fram emot att packa upp mina fina klappar (OCH examens/födelsedagsprester) i vår nya lya.