tisdag 31 januari 2012

Underbara januari - tack och hej!

Jag gillar november, och jag gillar januari. Det är månader som det inte händer alltför mycket. Bankkontot är tömt. Det är långa månader, med många vardagar och helger. Då får man lugn och ro att ha en vardag. Det handlar ju om att gilla både sina vardagar, och sina helger!

Jag gillar att äta frukost tidigt, läsa tidningen och tända ett ljus. Dricka mitt förmiddagskaffe och äta ostsmörgåsar. Äta middag, valla skidorna, sticka iväg till skidspåret. En bunke popcorn eller en smoothie lockar efter träningspassen, en stund i soffan med ljuslyktorna brinnande. Så ser många dagar ut, sova, arbeta, äta, träna... På helgerna och onsdagarna hinner jag med långpass, umgås ännu mera med dem jag älskar, fika mera.

Januari, fy sjutton vilken bra månad! Och februari kommer bli minst lika bra, ännu mera dagsljus, ännu mera vinter, ännu mera vardag och helg.

10 kommentarer:

LL sa...

Ja, livet är underbart!

andreas sa...

underbart med vardagar kramar

Emelie sa...

Å jag önskar att jag nu kan känns lika. Nu känns det mest som ett ekorrhjul. Men snart så är vi på banan igen :) tack för peppen!

Elina sa...

Tycker det känns helt okej också :) Bra med ett positivt inlägg!

julia sa...

Januari är inte min favorit men längtar desto mer till maj!

Karin sa...

Läste du om kvinnan som blev polisanmäld för ofredande för att hon log mot en person som hon mötte? Liiite sugen på att ringa 114 blev man ju av detta inlägg...

Nä, såklart inte! Du är härligt positiv och det smittar!

Löpning & Livet sa...

Haha håller med Karin ;)

LinaTriathlet sa...

Åh vilket härligt inlägg!

Jag älskar också att gå upp tidigt, äta en frukost i lugn och ro, tända ljus och bara få vara en stund innan dagen sätter igång!

Viktigt som du säger att gilla både sina vardagar och sina helger. Sätta guldkant på tillvaron med små medel!:)

mbh sa...

januari är inte min favvo. februari är en bättre månad. man märker att ljuset återvänder och våren känns inte så fasligt långt borta. vi ses när du slitit klart i spåret! puss puss

mikael sa...

Du går emot strömmen :) Jag verkligen avskyr november. Den är kall, grå och regnig allt som oftast i Göteborg.

Annars gillar jag de flesta månader och årstider. Alla har sin charm