lördag 14 januari 2012

Tack kroppen för 32 km solskensåkning

Strålande sol och ett par minusgrader... perfekt dag för långpass, tyckte vi och resten av Dalarnas befolkning. Efter ett litet parkeringsmissöde (som slutade utan vare sig person- eller materialskador) njöt vi av 32 km skidåkning. Jag, JW, Pär och Gustaf åkte på ett prydligt led och turades om att dra. Killarna är snabbare än mig, men på längre distanser hänger jag med ganska bra. Det tror jag beror på att jag nött långpass flera år än vad de har... Två långpass och en del annat smått och gott har veckan bjudit på, jag tackar min kropp för att den glatt ställt upp på allt detta!

I kväll ska vi ha en liten övernattare här, så nu ska jag förbereda det och stänga ner datorn. Trevlig lördagkväll!

7 kommentarer:

Karin sa...

Fasiken, du klådde mig med 2km. Fast jag skippade skidorna, det hade varit rätt knepigt på barmarken (yes!!) här nere iaf...

Emelie sa...

Härlig lördag!

Elina sa...

När jag gick till gymmet imorse sa jag till Per att jag hellre skulle åkt till Fejmån :) Ni verkar fått en riktigt fin och MASTIG tur! Ha det så mysigt med skrotnisse nu!

andreas sa...

ja själv drog jag en "bob" runt huset ungefär 3,3 mil blev det nog haha kramar

Löpning & Livet sa...

Du är stark! Mys med skidor. Nu har vi snö här igen, men tyvärr inte tillräckligt för att det ska kännas helt som vinter :)

elly sa...

härligt! själv fick jag en fin vinterpromenad på några km för att skaka liv i kroppen. har fortfarande (!) ont, men nu kan jag åtminstone röra mig (nästintill) obehindrat.. :)

Annika sa...

Underbart att läsa... Långpass låter trevligt. Gärna kryddat med våfflor och lite sol på näsan samtidigt. Snart är det vår och dags för njutningspass.

Hur går det med vasa-träningen för dig? Har du nån plan med intervaller, långpass och teknik. Heja heja!