onsdag 18 januari 2012

Idag tänker jag såhär...

Jag blir fortfarande helt förskräckt över den "stormen" som rasat efter att Rolf-Göran vann Jerringpriset. Att uppröra sig över det är bara pinsamt och okunnigt om hur stor och internationell ridsporten faktiskt är, och vilken framgångsrik idrottare Rolf-Göran är! Sara har skrivit ett bra inlägg om det här!

Att jag vissa dagar, som idag, uppskattar ett Friskis&Svettis-pass mer än dagens skidpass! Variation förnöjer!

Men känslan att efter ett skidpass sjunka ner i soffan med kaffe och ostsmörgåsar är helt oslagbar...

Jag blir glad i hjärtat av det härliga arabiska kaffet vi fick hemma hos vår granne idag. Att bli hembjuden till människor och få ta del av deras traditioner och familjeliv gör mig rikare.

Den 31 januari ser jag inte direkt fram emot, för då ska jag tydligen operera bort en tand på Käkkirurgen.

Nästa onsdag ska jag nog göra mindre.

11 kommentarer:

Fia sa...

oj hjälp operera bort en tand.. vad har då hänt.

Fia sa...

jag blir oxå alldeless matt på alla diskusioner hit och dit om ridsport.. vem har rätt att bestämma skillnaden på sport och sport.. alla som inte setat på en häst i full galopp på en terrängbana kan inte veta vilken sport de är 500kg häst över stock å sten!!

Karin sa...

Storm?!? Det har jag missat helt! Har bara hört ros om det. Galet!

Malin, Jonna och Elina sa...

Skönt att höra Karin! Det kanske bara är här...

julia sa...

neej, aaaj vad ont med tanden!! hoppas det går bra.

JP kommer till helgen ja och jag hoppas på mycket god mat! Har det lite skralt på kontot så jag hoppas på en massa gott!

andreas sa...

ja lägg ner idrottsgalan man kan inte jämföra sporter kramar

Slans sa...

Tyckte att det var helt rätt vinnare! Men fy för det där med tanden!

Ingmarie sa...

Jag är mest emot dessa telefonröstningar som lätt blir både orättvisa och orepresentativa.

Malin sa...

helt otroligt att folk upprörs när det uppenbarligen är en majoritet av svenska folket som röstat på honom!

gårdagseftermiddagen var trevlig, intressant och berikande!

mbh sa...

jag googlade! men nu vet vi till nästa gång :)

elly sa...

jag är stum. maken till dumhet har jag sällan skådat. alla hockeysnubbar som brölar att ridning inte är en sport att och nu kan vi ju lägga ner idrottsgalan när det sjunkit så lågt. och varför skulle telefonröstning vara orättvist? är det mer representativt när en jury utser alla vinnare? de som bryr sig tillräckligt om att sina favoritidrottare ska få pris röstar. jag röstade på någon annan än rolf-göran, men jag unnar honom verkligen att få det där priset.