tisdag 17 januari 2012

Tävlingsplanering 2012

I mina drömmar genomför jag dessa lopp under 2012...

Skidor
Tjejvasan
Vasaloppet
Orsa Ski Marathon? Skinnarloppet? Intersportloppet?

Löpning
Lidingöloppet On Tour 10 km i Leksand 5/5
Limsjön Marathon 6 x 7 km 19/5
Blodomloppet i Borlänge 5/10 km Juni (med hela familjen)
Vansbro Terrängmarathon 23 km Juli (med JW och storebror, en julklapp från mig till dem!)
Baltzarloppet 10/21 km Juli
Tällberg Halvmarathon Augusti
Lidingöloppet 30 km September
Hackmyra Bergslopp Oktober

och gärna något mer höstlopp...

Cykling
Siljan Runt Juni
Vätternrundan 300 km Juni

Simning
Vansbrosimningen 3000 meter Juli

Så mycket skoj! Jag hoppas i första hand att jag får vara frisk och genomföra tävlingarna, särskilt Klassiker-loppen... Förra året blev jag som bekant sjuk på Vasaloppet vilket var en stor besvikelse.

Att jag kommer genomföra alla löploppen jag angivit är inte troligt, men de stora målen är Limsjön Marathon, Vansbro terängmarathon samt Lidingöloppet. Jag vill hemskt gärna förbättra personbästa på 10 km-tid. Att få till en hygglig 5000 m-tid vore också roligt... Jag vill bli snabbare på kortare distanser! Här gäller både kvanitet och kvalitet, springa mera, och intervallträna mera!

För att utvecklas som skidåkare, cyklist och löpare inser jag att styrketräning och rörlighetsträning är viktiga beståndsdelar. Det får jag inte slarva med.

Jag har andra mål för 2012 också, men det här är mina tävlingsmål, det här är ramen. Hur snabbt jag vill genomföra loppet återkommer jag till - kanske... Det känns frestande (fegt?) att inte skriva om tidsmål utan behålla de för mig själv, samtidigt som det är sporrande och spännande att faktiskt ha konkreta tidsmål.

Och hur jag ska nå målen, det får jag också återkomma till. Just nu känner jag mig ganska vimsig, tränar ditt, tränar datt. Mest skidåkning för tillfället...
Tjejmilen finns inte med i 2012 års planering. Jag hoppas att jag och lillasyster springer andra lopp ihop istället... Tjejmilen är både trångt och dyrt, det finns andra minst lika roliga alternativ om man vill springa 10 km-lopp. Men om man vill åka ett stort, folkkärt 90 km lopp på skidor finns det dock bara ett lopp att välja på!

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Inte illa! Där ligger man i lä :)

Det kommer gå jättebra för dig och det ska bli väldigt spännande att få följa dig på resan.

Sofy sa...

Oj vilken diger lista! Själv har jag bara tvbå fastställda tävlingar...men något mer ska det nog bli utöver cyklingen.

Elina sa...

Shit pommes frites! Ska du inte göra annat? Åjejoj! Men förstår att du taggad :)

andreas sa...

själv har jag bara ett lopp inplanerat men det ska bli superskoj kramar

LinaTriathlet sa...

Åh så mycket spännande du har framför dig! Ska bli kul och följa din väg! Det kommer gå super!! :)

mbh sa...

Pust! Själv är jag glad om jag kan få på mig springskorna sisådär en gång i veckan i vår och ta mig runt bodlindor :)

Anonym sa...

Härligt inspirerande och mycket roligt på gång! Blev sugen på att klura ut ett litet upplägg inför 2012 själv.

Kul också med variationen du kör - även på loppen. Det där är något jag vill bli bättre på, att ta in mer cykling och simning t.ex.! Det är så otroligt bra komplement till skidåkningen och så ÄLSKAR jag variation i träningen.

Kör hårt och lycka till! Ska bli kul och inspirerande att följa med på din resa.

LL sa...

Jag saknar ett ultralopp i din kalender! Inte dags att prova? Det är SUPERKUL! Sort of! Jag lovar!