fredag 13 januari 2012

Inspiration - Lars Erlman

Att Dalarna, Siljansregionen och Leksand är en spännande idrottsregion är inget nytt!

En person från trakten som fått mycket massmedial uppmärksamhet sista månaderna är leksingen Lars Erlman! Såhär skriver han om sig själv på sin hemsida.. Lars jobbar som föreläsare och har nu, vid 35-års ålder bestämt sig för att bli professionell idrottsman. Det efter att ha minskat 30 kg i vikt samt att Lars nu mer är nykter efter att alkoholen tagit en allt för stor del av hans liv. Lars ska om tre år, i samband med Vansbrosimningen 2014, göra en så kallad ”Superklassiker”, det vill säga den Svenska klassikern på ett och samma dygn. Vansbrosimningen 3 km, Vasaloppet 9 mil, Vätternrundan 30 mil och Lidingöloppet 3 mil. Han kommer att transporteras med helikopter mellan de olika orterna. (...) På kort tid har Lars fått med sig stora sponsorer, kostrådgivare, personlig tränare och hela sitt nätverk, som nu gör det möjligt för Lars att nå sitt mål. Föreläsningar blir alltså en liten del av Lars liv, medan träning, kost och hälsa kommer att ta upp den större delen.

Jag mötte Lars i skidspåret härom dan, nästa gång ska jag ropa heja heja! För visst är det hur inspirerande som helst med någon förverkligar sig själv och sina drömmar? Lars lever de närmsta åren som en elitidrottare, tränar 3-5 timmar om dagen enligt ett schema och är på väg mot sitt mål! Bildkälla.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har också snappat upp Lars Erlmans satsning trots att jag inte bor i Dalarna. Vilken dröm han lever! Att få testa att träna som en elitidrottare - måste vara sjukt kul! och spännande att se hur kroppen reagerar.

LinaTriathlet sa...

Åh vilken dröm han kommer leva!Kul och se hur kroppen kommer reagera och se hans utveckling!

tack för dina kramar finaste du!!<3

Snorkkis sa...

Ja i er region är ni verkligen bra på att få fram topplag och stjärnor. Imponerande!

(Även om jag har svårt att tänka mig att lägga min arbetsmässiga karriär till sidan för ett sådant riskabelt projekt; tur att det finns andra som vågar sig på sådant)

Elina sa...

Cool kille! Men det låter sannerligen jobbigt....

mbh sa...

Aldrig hört talas om! Läser jag Fk så slarvigt?! är han urleksing alltså? Har aldrig sett karln men har såg synnerligen trevlig ut ;) .