måndag 16 januari 2012

Den oredigerade sanningen - vårt kylskåp!

Idag är en sådan där dag då jag känner mig bitter, ful, finnig, sur och tråkig. Sådana dagar har väl aldrig ni? Väldigt omoget, men ibland är det precis så det känns. Jag fortsätter att bjuda på den osminkade sanningen...

Roligare och mer intressant än att titta i folks badrumsskåp är nämligen att titta i folks kylskåp! Här är den oredigerade version av vårt kylskåp i januari 2012. Det vill säga, jag har inte plockat bort några skämsvaror eller ställt nyttigheterna i framkant... Några artiklar i urval
*A-fil - finns alltid
*Två matlådor - en med Chili con carne och en med korv och makaroner. Gissa vilken man helst vill ha till lunch i morgon...
*Ägg, ost och brieost
*Gräddfil och turkisk yoghurt
*En skvätt söt fruktyoghurt som någon glömde i stugan vid nyår
*Min systers hemgjorda ekologiska apelsinmarmelad
*Groddar
*En oöppnad burk inlagd ingefära som JW köpte när han skulle göra hemgjord sushi för 100 år sedan
*Mörk choklad och några Dumlekolor som jag tog på jobbet, men upptäckte till min besvikelse att det var med pepparkakssmak.

Precis så ser det ut. Kanske inte exakt så som jag skulle vilja, men så som det är. Vad finns i ert kylskåp en måndag i januari?

7 kommentarer:

Annika sa...

Hihi, vad roligt. Mitt kylskåp varierar så himla mycket vecka från vecka. Ibland är det maxat och fullt med mat, matlådor, grönsakslådan är full. Sen äter jag ur nästan allt innan jag handlar igen.

Jo, förlåt angående mitt ändrade inlägg. Hade skrivit all text men lyckades inte få in det i inlägget i lördags med mobilen så jag uppdaterade allt sen. Jo det var löpning alltså :) Skidorna har jag nästan förträngt att jag äger i år.

Och så vill jag bara säga att jag har känt mig lite off och inte prioriterat datorn men jag har saknat att läsa och skriva till dig :)

LinaTriathlet sa...

Kul och få en liten inblick!:)


Mitt kylskåp är just nu ganska tomt, men några varor är blodpudding, morötter, yoghurt, smör, ägg, mjölk. Imorgon ska det fyllas på! :)

Elina sa...

Vi har många ägg, dagens middagsrester, pers activa och en SEMLA!

Hoppas du känner dig lika snygg och bra som du faktiskt är imorgon :)

Andreas sa...

Vi brukar ha pizzarester folköl å potatis i vårat kylskåp på måndagar kramar

mbh sa...

vårt kylskåp är väldigt tomt men frysen desto mer välfylld. Jag känner mig också finnig, blek o ful, det är den tiden på året...

julia sa...

Ser ju väldigt välfyllt ut! Sen Jon flyttade är kylskåpet oftast väldigt tomt upplever jag det. Men just nu har jag blomkål, ägg, keso, gurka, lingonsylt och grädde. Middagstips mottages!

elly sa...

haha, du hade ju inte ens några skämsvaror. i min kyl finns (nästan) alltid mjölk, turkisk yoghurt, lingonsylt, proviva, lök och fetaost samt öl eller mousserande vin. och alla burkar med currypasta, kapris, senap och dylikt som tar hundra år att äta ur.