onsdag 11 januari 2012

30 mil och 30 km

Sicken dag jag har haft! Jag är så glad att jag jobbar 80 %... (ska återkomma till det ämnet i ett eget inlägg)

Min underbara lediga dag började med mysig fika ihop med syster i lägenheten bredvid. Jag blev omhändertagen av "doktor Sjörövarfabbe" som sa att jag var kärnfrisk. Att få sitta bredvid sin lilla systerson som säger Jag tycker om dig Nonna, det är lycka!

Skidåkning i Granberget stod också på schemat. Att få åka i sol och dagsljus är även det lycka! Några få minusgrader och spår som var i det närmaste perfekta. Jag ville åka långt, helst 2 timmar åkning. Allt annat kändes skamligt när förhållandena var så fina och jag var ledig. När klockan slog 2 timmar åkning hade jag nästan åkt 30 km... då var jag tvungen att åka en bit till för att skrapa ihop 30 km. Stannade Garmin på 30 km - 2.07 h - 4:14-tempo. Inte så mycket sämre åkt än Tjejvasan 2011. Jag är ruskigt nöjd, det kändes inte alls som att jag låg på max, skidorna var inte toppen, jag fick soppatorsk, jag var inte "helt slut" efteråt även om jag var trött.

Och i och med det har jag åkt 30 mil skidor sedan säsongspremiären den 11 december. Nu är det bara att öka, fortsätter förhållandena vara fina kanske jag ändå kan komma upp i en skaplig mängd ändå!

9 kommentarer:

LL sa...

Låter som en underbar dag! Lyllos dig! Och vilken duktig skidåkare du är!

Löpning & Livet sa...

Alltså; jag får nog flytta norrut trot jag. problemet är bara att jag msåte försöka övertala martin. Det är svårt :)

Emelie sa...

Lät som en fin Jonna-dag!

Elina sa...

Det är så fint när han säger så! När jag kramade honom en gång frågade han mig "tycker du om mig?" :)

Härligt att åkningen går framåt!

LinaTriathlet sa...

Åh härlig dag! :)

Vilket driv! Grym skidåkare du är!!

Ulrika sa...

Åh vilket liv! Och ser framemot att höra mer om 80%-jobbet. Skulle gärna göra detsamma själv men verkar vara för feg för att ta steget.. kanske.

julia sa...

Härligt åkt! Hoppas på fler sådana dagar!

Karin sa...

Lediga dagar låter bra!

Anonym sa...

Jag får lyckokänslor av din underbara lediga dag! Bra pass! Här snackar vi kvalitetstid och att utnyttja sin lediga tid maximalt :)