tisdag 10 januari 2012

En sådan där underbar kväll i skidspåret

Äntligen en sådan där underbar vardagskväll i skidspåret... sådana jag fantiserade om i november, innan snön äntligen föll.

Middag bestående av soppa och pannkaka, och därefter rullade vi upp mot Granbergstoppen. 20 min hemifrån! Spåren var otroligt fina, bädden hård och pistad, mina skidor hade bra bett men dåligt glid. Jag åkte mest och gladde mig över att ha sådana förhållanden så nära hemmet. 12 snabba kilometrar blev det. Det blir mer i morgon - min lediga onsdag!

Men sen var det den där stressen... 10 januari och i jag har inte löptränat eller styrketränat en enda gång hittills. Bara åkt skidor. Hur ska man få plats för alla sina intressen, jobb, ett socialt liv, tvätt, matlagning, handling... Ibland känns det som en svår ekvation!

6 kommentarer:

Träningsglädje sa...

haha läste 20 MIL och tänkte "vadå nära"? härlig skidtur hur som. njut!

LinaTriathlet sa...

Underbart Jonna! :)

Jag hade en sådan där underbar kväll i spinnsalen :)!

Härligt!

Ulrika sa...

Åh så härligt att ha så nära till skidspåren! Lyx! Kanske ska börja fundera på att flytta norrut ändå..

Elina sa...

Du bestämde ju dig för att inte springa marathon på våren för att slippa den stressen, så fjööööl aaav (eller hur sjutton man skriver/säger det). Däremot vinner nog skidåkningen också på ett och annat kvalitetspass i gymmet! Eller varför inte styrketräning hemma? Går ju faktiskt att göra det effektivt och bra också! Tidssparande är det också. Jag kan göra ett program åt dig ;)

elly sa...

inte för att jag vill bidra till stress över att inte hinna med allt, men... jag kommer till leksand ikväll för en veckas konvalescens så om du hinner vore det kul att ses nån dag!

Honey sa...

Kommer du ihåg när vi berömde varann för att ta så kloka beslut? Jag försöker tänka på det ibland när jag tvivlar på om jag valt rätt. Försök med det du med! Och lita på att du inte försummar något mer än du borde.