lördag 28 augusti 2010

Vilket härligt lördagsnöje!

Jag måste fortsätta lobba för att varva sin vanliga distanslöpning med intervallträning, det är ju så kul! På slutet har det blivit trappintervall, backintervall och även korta intervaller på bana (400 m).
*
Idag var det härlig, sval höstluft, jag, sambon, lillasystern och ett pass med 400 m-intervaller på en fjädrande bana!
*
2 km uppjogg, 8 st x 400 meter, 2 km nedjogg. Tempo på intervallerna mellan 4:30-3:38 min/km. Majoriteten av intervallerna (6 st) låg på motsvarande 3:50-3:38 min/km. Snabbaste intervallen på 1.27 min (alltså, 3:38 min/km-fart). Egentligen kanske man borde sprungit 10 st, men vi maxade så mycket på åttonde att vi var helt nöjda efter det...
Och lördagsnöjet fortsätter, i kväll ska vi fira min fina, världens bästa, pappa som fyller 60 om några dagar...

4 kommentarer:

Elina sa...

Tack för trevligt träningssällskap! PUSS!

Andrej sa...

Låter som ett riktigt mördarpass. Ha ett härligt kalas!

andreas sa...

tack för inbjudan men det hade blivit för stressigt för mig kramar

Emelie sa...

ojoj ni är så hurtiga :) bra träning inför vasan och maran!