tisdag 3 augusti 2010

Som värmer mitt hjärta

Elina har en kategori på sin blogg som heter värmer mitt hjärta. Det är så fint tycker jag. Motala och Jonathans farföräldrar värmer mitt hjärta länge nu! Frukost första morgonen. Kokta ägg, färska blåbär, hembakt filmjölkslimpa... 3 gånger W, plus daghunden Bella!
Eftermiddagsfika. Bernt har arbetat som bagare, så vi blev bjudna på ovanligt vackra och goda bullar!

Sen var vi ju faktiskt med i ett litet lopp också... pga sjukdomar och annat elände har jag legat lågt med detta och tänkt ta det som det kommer. Målsättningen med Baltzarloppet 10 km var att ha kul och springa skönt.

Dagen vi sprang var det stark blåst och sol. Jag tycker vi fick till bra löpning, jag kände mig pigg nästan hela vägen och vi höll oss till planen denna gången, dvs gå ut väldigt lugnt och öka om allt kändes bra. Planen höll och från 4 km och framåt fick vi bara "springa om" eftersom de flesta tenderar att gå ut hårdare än de orkar hålla en mil.

Alldeles innan målgång inne på friidrottsbanan tänkte jag nu jäklar ska jag knäcka JW med en spurt. Han ska inte få ta mig en gång till! Det kan ju tilläggas att min älskade sambo pga nackspärr och annat i princip inte tränat på hela sommaren... Jag har ju heller inte kunnat träna obehindrat men mer än honom. På Limsjön Runt 2009 slog han mig med sex sekunder. På Vintervarvet 2009 med en minut...

Så jag satsade alla mina sista krafter på en spurt. Men tyvärr hade jag sett fel, och istället för 150 meter till mål hade vi kanske 450 meter då man skulle springa en knix runt banan innan man sprang in på den... så när jag bränt mitt sista krut och insåg detta, drog JW förbi mig sista metrarna och slog mig med TVÅ sekunder. Vår sluttid blev 52.55 resp 52.57, dvs 5.18-tempo. Det är ingen bra tid (var och en jämför med sig själv och jag jämför med mig och tidigare tider på distansen) men vi gjorde det vi kunde efter de förutsättningar vi haft, och var helt enkelt inte bättre än så just nu.

En hel del poker blev det! Här visade jag i alla fall vem som är stjärnan i familjen och vann 3/5 omgångar. Farfar Bernt vann de andra två gångerna. Utklassning!

Promenad och middag i hamnen! Det blev även en vända på Motalas backiga golfbana, tyvärr i ösregn så genomblöta fick vi ge upp efter 9 hål. På bilden JW och hans kusin.

Nu är vi hemma i Leksand i tio dagar, innan vi far upp mot Norrland för sommarens sista semestervecka!

4 kommentarer:

Elina sa...

Ser väldigt mysigt ut! Och vad härligt att ha ytterligare en resa att se fram emot :)

Emelie sa...

Ser ut som att ni har haft det härligt!!

Frida sa...

Haha, skönt att jag inte är ensam om att känna så =)
Och tack så mycket! =)

andreas sa...

skönt ni verkar haft kramar