tisdag 10 augusti 2010

Bra på att fatta snabba dåliga beslut...

Känner mig lätt gråtfärdig för tillfället. Jonna, mästare på att fatta snabba, dåliga beslut.

Exempel 1: Jonna bestämmer sig för att hon ska läsa jägarskolan och ta jägarexamen. Det är nog inte så svårt, och få frysen full med älgkött verkar schysst.
Resultat: X antal tusen kronor och många timmar senare inser jag att det här med jägare är inget för mig.

Exempel 2: Jonna bestämmer sig för att hon ska köpa rullskidor. Det verkar kul och blir bra träning inför Vasaloppet. Åker ändå med viss tvekan iväg och lägger x antal tusen kronor på ett komplett rullskidpaket.
Resultat: Sitter i kväll efter en rejäl vurpa med ett krokigt, vrickat, blått och smärtande lillfinger, ett blödande, uppskrubbat och värkande knä, en trasig stav och ett par trasiga löpartights.

Jaha, antingen ger jag upp nu och säljer skiten till någon mer begåvad eller så är det bara att kämpa på...
Jag har inte ens riktigt plåster eller bandage, utan har knutit en strumpa runt knäet.

4 kommentarer:

mbh sa...

Gumman du skulle kommit över så hade jag kunnat plåstra om dig. Puss

andreas sa...

stackare kramar

Emelie sa...

kämpa på!! skam den som ger sig ;) vinn över skidorna :)

slans sa...

Åjeeejåååj, som mormor skulle sagt!