torsdag 12 augusti 2010

På kalas och till tippen

Igår fyllde min kloka, påhittiga, snygga och omtänksamma storasyster 31 år! (Bilden) Hon bjöd på kalas, och en makalöst god älgfärssoppa som uppskattades av både stora och små. Till efterrätt säsongens första äppelkaka med glass! Så gott...
Vi bor ju grannar med Malin och hennes familj, som i december utökas från tre till fyra personer. När man har lyckan att bo granne med dessa, förstår man inte hur man ska kunna göra något annat någon gång...
*
Just nu går jag igång på att få saker genomförda! Det är så skönt! Hittills idag kan jag bocka av
-åka till tippen (återvinningscentralen) med skräp och skrot
-tvätta bilen
Allting helt på egen hand, som en riktig kraftakvinna...

4 kommentarer:

Elina sa...

En egen by med hela vår familj vore väl härligt ;)

mbh sa...

tack så mycket! jag vill inte tänka på den dan när vi bor längre ifrån varandra. det känns så tryggt o fint att ha er ett stenkast bort :)

andreas sa...

powergirl! kramar

Sofie RW sa...

Låter så mysigt att ha varann så nära. Njut av det!

Hur känns det efter vurpan? Hoppas att det inte är något värre än skrubbsår! Jag har såhär 15 år senare några suvenirer från mina rullskidspass. Syns ju att man levat i alla fall.