lördag 14 november 2009

Så var min lördag

Rapport från kattvakten: Algot är som alltid utsvulten, och tjock. Wilma är mager, och piper eländigt. Kaspar är vild, och försvunnen. Inget nytt med andra ord. När jag åkte dit var det ett vackert vitt snöande landskap. Framåt eftermiddagen regn, beckmörker och novemberfulhet.

Nu har vi ätit en finfin middag hemma hos oss med svärfar på besök, ugnsbakad fläskfilé och rotsaker, gino till efterrätt, och sängen lockar. Hejdå lördag, hej söndag. Vi ska bland annat träna, gå på relaxen samt dagens stora utmaning, vara barnvakt åt en ettåring och en treåring! Hurra!

3 kommentarer:

Andrej sa...

Bra lördag. Själv hämtade jag typ trettio balar hö åt hästarna, lärde mig backa med transport, körde cirkelfys på F&S, åt en megaportion spagetti m köttfärssås (på lammfärs!) och njöt av K-1 finalerna på Eurosport!

Elina sa...

Kul att vara barnvakt! Gick det bra?

Jag sitter åter vid datorn efter en relativt datafri helg.

andreas sa...

barnvakteriet klarades av galant kram kram