måndag 23 november 2009

En klapp i ryggen

Förra veckan flöt fram i ett intensivt och härligt flow! Sprakande sociala aktiviteter med arbetskamrater, familjemedlemmar, vänner jag inte sett på länge och träning med alla komponenter som jag vill komma åt! Det vill säga, mängd och bredd, kvalitet och utveckling! Säga vad man vill om mängden och bredden... Men utan kvalitet och utveckling i mängden, så spelar det ingen roll.

Mängd 8 st pass
Bredd 3 st styrka, 3 st löppass, 1 simning, 1 spinning
Kvalitet Nådde veckans ”mål” med 3 pass styrka + 3 pass löpning. Bra pass generellt, inte bara ”utfyllnadspass”.
Utveckling Har känt mig i fin form i gymmet, särskilt på mage+rygg-passet och bröst+biceps-passet. Tog 40 kg 8+7+8 vilket är bästa bänk! Gjorde efter det ett misslyckat maxtest på 50 kg. Ett löppass som började kolasegt avslutade jag med en backintervall uppför slalombacken Käringberget! Det sög fint i kroppen och jag nådde en för mig hög puls, men stannade inte utan tog mig springande upp. Det blev alltså inget långpass under veckan men ändock en milrunda och långpasset tar jag denna vecka...

Det var en klapp på ryggen på mig själv. Jag har dessutom haft grymt sällskap på många av passen, vilket förhöjer träningsglädjen och kvaliteten enormt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Ojejoj, vad du ligger i! Själv är jag nöjd med fyra pass förra veckan. två intensivpass, ett styrkemedelpass och ett gympass. den här veckan blir det nog tyvärr "bara" tre. blir genast svårare att få ihop pass när helgen faller bort, men vad gör det när helgen kommer bli mysigare än mysigast!

andreas sa...

bra jobbat lite som mig måste jag säga kram