måndag 2 november 2009

Friskis&Svettis flow

Sådana här fina ord kan göra vilken dag som helst. Även om jag ser ut som Alexander Schulman på bilden...

Träningsveckan avslutades med Friskis&Svettis. Jag har inget kort där, men var sällskapssjuk och istället för att träna on my own begav jag mig dit, betalade och trängdes på ett Medelpass med många andra som ville träna en söndagskväll. Bland annat var F med h där, i ashet rosa och svart träningsoutfit. Även mamma och storasyster Malin... Numer går jag nästan aldrig på jympa, utan lägger fokuset på styrketräning och löpning. Men det är kul att chocka kroppen med något helt annat ibland!

Jag gillar verkligen Friskis, som var föreningen som fick mig att börja träna regelbundet för snart sex år sedan (våren 2004 i Norrköping). Ibland blir det för mycket masspsykoskänsla när alla hundra står och lyfter armarna mot skyn och följer ledarens minsta vink, men ja, jag gillar det och man dras onekligen med och både jag och syster blir ganska... vilda.

2 kommentarer:

mbh sa...

ha ha i love it! och så kul att du följde med! Du är inte lite sugen på discopaseet ikväll också?

Fridah sa...

Ja, disco ikväll! Men du kommer ju vara mycket mycket bättre på det OCKSÅ, så om du ser mig så får du ha överseende med att jag är för pretto för att vara duktig.