fredag 13 november 2009

Det så kallade fredagsmyset...

I bloggar har jag nyligen läst en slags för- och emot fredagsmysdebatt. Hur kan man ens vara för eller emot det!? Det är ju bara ett begrepp. Jag har gärna mys varenda kväll. Särskilt fredagar - alltså fredagsmys. Den här veckan hade vi även måndagsmys hemma hos Michaela&Magnus med te och smörgåsar, och tisdagsmys med hemgjorda fiskpinnar, potatis, gräddfilssås, eftermiddagsvila och kvällspromenad... Om man väljer att äta tacos eller inte, dricka öl eller inte, se på Idol eller inte, skitsamma, jag njuter i alla fall!

Så nu sitter jag här i soffan och stormnjuter av både öl och popcorn, Tidigare åt vi småplocksmiddag som vi gör ibland, typ oliver, vitlök, soltorkade tomater, grönsaker, skinka, ost, pasta.
*
Bilder från ett annat fredagsmys, ett annat liv (närmare bestämt tre väldigt särskilda månader i våras) Och Gud, vad jag saknar den lägenheten emellanåt. Även om jag älskar denna också... Fredagsfläta från en annan gång, innan schlagergenrep i Ejendals Arena. Det är lätt att bli nostalgisk på fredag kväll!

3 kommentarer:

Andrej sa...

Gud vilken fin lägenhet! Och visst är det något speciellt med fredagar, speciellt efter ett träningspass och en bra arbetsvecka.

mbh sa...

jag har också tänkt på den knäppa grejen - för eller emot fredagsmys. Att man myser på fedagar betyder ju inte att man inte kan mysa andra dagar som vissa tycks tro.

Ja din gamla lägenhet var fin o mycket har ju hänt där som lett till bra saker :)

andreas sa...

klart man kan mysa alla kvällar men fredagen är ju ändå speciell det går inte att komma ifrån kram