torsdag 5 november 2009

NU är det snö!

Nu är det inte långt kvar till längdskidåkning i stor mängd! Slingrande spår i Källan under elljuslyktor på rad. Promenader i vinterkvällen med rök ur både skorsten och andedräkt. Vårt vackra dalalandskap - röda hus med vita knutar inbäddade i snöglitter... nåja, då och då ser det ju ut så i alla fall!

Hursom, jag jublar över snön och det vackra vita! Och att det snart är jul! Vi har tack och lov enats i familjen om att byta julklappar, hurra! Och JW har lovat att vi ska ha en egen liten julgran hemma hos oss... och det är bara tre veckor kvar till första advent med både julmarknad och adventsmiddag!

3 kommentarer:

slansimaskitrans sa...

tre veckor tills jag kommer hem :) blir en mysig helg! ska plugga järnet tills dess så jag bara kan njuta då. här har det kommit några flingor men inget stannar. är bara novembergrått.

Snorkkis sa...

Åhh... jag älskar verkligen december, med alla ljus, stämning, glögg o pepparkakor och mys. Kan man få lite snö också är det ju extra mysigt!

Ang. maran har jag förstått att Köpenhamn är riktigt fint och bra lopp - lycka till med det du väljer!

mbh sa...

och idag regnar det....suck....