tisdag 24 november 2009

Några mentala anteckningar

Vissa dagar känner man (läs jag) sig bara så trött och så liten och så grå. Idag var det en sådan tröttdag, när jag bara ville dra täcket över huvudet och inte gå ut. Men så kan man ju inte göra, eller?

Så jag har gjort allt det vanliga och rundat av dagen med en mysig syjunta. Dagen blev en bra dag ändå.

Men inne i mitt ibland överdrivet fartfyllda sinnelag växer en slags stress över min mentala To Do-listan som jag släpar omkring på. Städa. Städa. Städa. Panta. Sopstationen. Julbaka. Betala räkningarna. Köpa nya krukväxter då alla gamla dött. Ringa x antal telefonsamtal till olika personer. Handla julklappar! OH MY GOD! Handla julklappar, måste göra listor med vad jag ska köpa till vem och börja...

Nåja, hälften av listan ovan kan ju strykas och förläggas till tiden efter nyår, eller något.

5 kommentarer:

Jonte sa...

Nu tar du och lugnar ner dig. Vad har du en timanställd dräng till egentligen..

Elina sa...

Haha, lyssna nu på din karl! Jag har inte heller börjat med klapparna. Det löser sig. Skippa ett träningspass och åk till kupolen en eftermiddag och vips, så var det klart.

Malin sa...

stryk, stryk, stryk. ja, inte kläder utan måsten. Köp bröd. Köp hyacinter istället för krukväxter. beställ klapparna på i-net. puss

Andrej sa...

Precis. Världen går inte under för att man slarvar med alla måsten. Snarare tvärtom.

Andrej sa...

Precis. Världen går inte under för att man slarvar med alla måsten. Snarare tvärtom.