onsdag 25 november 2009

Fredagen före första advent *

I övermorgon är det fredagen före första advent! Denna fredag är en mycket speciell och lycklig dag för mig. För tredje året i rad unnar jag mig lyxen att ta semester denna dag. För att storstäda, fika, julpyssla, springa, lyssna på julskivor och slutligen tända adventsljusstaken... En dag för mig och jag kan knappt bärga mig! Något annat varken kan eller vill eller tänker jag göra denna dag, utom det där som jag så innerligt längtar efter. På kvällen blir det äta god mat och kanske dricka ett glas vin... Och under helgen både adventsfest och julmarknad! Är det konstigt att man längtar?

Såhär såg det ut efter förra årets fredagen före första advent...

9 kommentarer:

Elina sa...

Härligt med en sån dag! Det är du värd älskade du. Fredagar är bra dagar.

andreas sa...

vilket lyx det ska du såklart unna dig kram

Fridah sa...

Vet du vad jag tycker? Att om vi ses på julmarknaden i år så ska vi säga hej till varann första gången vi ser varann. Puss.

emelie s sa...

nej inte konstigt! jag längtar med dig! så mysig tid, advent och fram till jul! förväntningarna på ett snörikt jullov borde jag kanske sänka men va tusan, i drömmarna njuter jag av snöknarr under skorna! kram

Andrej sa...

Avundas din glädje inför sådant som städning. Jag får dåliga nerver av städning och blir jättearg.
Måste vara ett genfel (hos mig alltså)

Anna-Lena sa...

Låter som en helt underbar tradition vännen! Själv har jag inte haft ett uns av adventskänslor. Men nu när jag läser dina planer så kanske det börjar komma smygande ändå. Kram kram!

Frida sa...

Åh vilken trevlig tradition!
Jag ska också julpyssla, så det står härliga till :)

Linnea sa...

Inte allt konstigt att du längtar. Låter som att din fredag kommer blir toppen.
Kram

mbh sa...

så fantastiskt fint du hade i gamla lyan men nya blir säkert lika fin :) Kanske jag o Odin få titta förbi? Puss