lördag 31 oktober 2009

Ett byte

Jag och min chef gjorde ett byte. En gammal gjutjärnspanna mot en filmjölkslimpa. Även känt som brödet som alla älskar. Lätt som en plätt och väldigt gott... Anledningen till att jag sökte en panna, var att jag ville göra pannkakor i gjutjärnspanna och ej teflon. Jag var ivrig och studsade hem med pannan för att prova. Och ja, det gick ju bra. Eller, gott blev det ju i alla fall...
*

Nu ska jag nog gå och sjunga vackra god morgon-visor för min älskade så att han vaknar, så jag kan äta mer frukost och ut och löpa! Ljuvliga lördag.
*

7 kommentarer:

elina sa...

det är knivigt med pannkakor!

Linnea sa...

det låter som att du gjorde ett bra byte. Ska nog ta och prova det där brödet nån dag.

mbh sa...

ha ha såg lika hemgjorda ut som mina häromdagen. generöst byte av din chef!

andreas sa...

fina pannkakor och fint hår kram

Johanna sa...

Tips på en bra bok om ätstörningar:

”Mat, Träning & Ångest – berättelser ur verkliga livet”

En väldigt intressant bok som innehåller berättelser om olika personer som varit eller är drabbade av någon slags ätstörning där de berättar ingående om vägen till sjukdomen samt vad de gjort för att försöka bli friska och fria från allt. Ett kapitel innehåller endast handgripliga råd från de som varit sjuka.

Superbillig också.
Läs mer på www.mattraningangest.se

Kaggemannen sa...

åh så gott:) Du har en fin blogg. Trevlig Halloween

Jonte sa...

Du var ju kung på pankakor. På 5e försöket..