måndag 19 oktober 2009

Ding dong ding

Jag sitter och tjuvlyssnar när min kollega Janne berättar historier för en annan kollega. Han har alltid en och annan i rockärmen. Nu berättar han om någon som fick knipsa av sig vigselringen. Jag hör även ordet gips nämnas. Oftast är det värre saker än så... Spektakulära saker. Jag brukar fråga honom om det är tidningen En Ding Ding Värld eller Expressen som är hans källa.

Kanske hade min gamla lärare Maggan rätt när hon gav mig en tjock bunt papper om skepticism, spände blicken i mig och sa med allvarlig stämma Du är rädd Jonna! Du vågar inte TRO. (Jag tror det inträffade efter att jag ifrågasatt treenigheten).

2 kommentarer:

Elina sa...

Du och Per, jag säger bara det, du och Per.

malin sa...

det lät som hon begick ett fundamentalt fel som lärare när hon var så subjektiv. för jag antar at det var den kristna maggan som jag tänker på...