tisdag 6 oktober 2009

Inne i värmen

Konstiga saker i gymmet, del 1310234. En kvinna i bastun som säger jag tycker det känns så konstigt att sitta på en handduk (så jag låter bli). OK? Men att vi andra inte vill sitta på ditt rumpsvett är ju en annan femma.

Hursomhelst. Receptet för en lyckad kväll när det är plus fyra grader, spöregn och blåst ute: Inneträna, ta en lång bastu och väl hemma tända mitt nya fina doftljus som jag köpte idag! (och ungefär hundra till ljus och ljuslyktor, som medlem i min familj föds man som ljuslykteknarkare).

5 kommentarer:

andreas sa...

jaså tur att man klarat sig från det låter ju inte hälsosamt kram kram

Elina sa...

haha fy!

Elina sa...

jag är för vardagslat för att tända våra ljuslyktor.

malin sa...

hi hi vilken kul kommentar! hur f-n kan det kännas konstigt att sitta på en handduk?

Frida sa...

Det är just DÄRFÖR jag avskyr leksandshallen (för jag antar att det var där du var?) Det är en samlingsplats för människor som beter sig osmakligt. Jag hamnar alltid i närheten av de här människorna som liksom inte har nån skam i kroppen, tjejer som står där och vitt och brett rakar du vet vad, och sist jag var där så var det en kvinna som lade upp benet på bänken, särade på benen och började ihärdigt att torka (återigen) du vet vad, och det här, ca 2 cm i från mitt skåp.

Jag är verkligen inte pryd, men sånt där vill jag verkligen inte se.
Så hur jag ska kunna gå dit igen och börja simma och gå på vattenjympa, som är planen, vet inte jag =) Jag har skräck för det där stället!