fredag 26 juli 2013

Upplevelsesamlare


Foto: Johanna Rossängs
Jag älskar Vansbro terrängmarathon! Inte nog med ett det är ett fantastiskt lopp i storslagen natur, det är så välarrangerat, så genuint och så generöst.

Som ett exempel, efter loppet får du ladda ner högupplösta bilder gratis från hemsidan. Som dessutom är finare än alla de där loppbilderna du erbjuds att köpa dyrt från "storloppen". Bilden på min bror är ju magisk! Om jag var han skulle jag framkalla en förstoring, rama in och hänga upp på väggen för inspiration och stolthet.

Jag lockas av att springa detta, och andra, smålopp nästa år. Samtidigt som stora lopp har en viss lockelse också... att t.ex. springa ett lopp i en storstad i ett annat land igen, det vore häftigt!

Att samla på upplevelser, det är verkligen inte det sämsta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ofta är det de små loppen som är de mysigaste och trevligaste,och som ger de goaste minnena, tycker jag. Även om också stora lopp kan vara häftiga.

andreas sa...

måste varit väldigt tidigt i loppet det där haha kramar

Helena Nimbratt sa...

Lopp och tävlingar är verkligen upplevelser. Jag funderar på att "uppleva" Vasaloppet. En riktig klassiker! :-)

mammaspring sa...

Så häftig bild.
Vad skulle du säga är de häftigaste loppen i Sverige? Finns det något i nästa höst?

Elina sa...

Jättefin bild!

Malin sa...

Sprang halvan förra året. Riktigt trevligt, välarrangerat o fint lopp. Riktigt sugen att springa det igen.