tisdag 30 juli 2013

Jag ser det regnar

Vilket mysigt väder, äntligen regn! Det behövs verkligen, gräsmattan är torr som fnöske och vi får vattna kryddorna och salladen i pallkragen varje dag för att den inte ska törsta ihjäl.

Det är härligt med variation efter denna väldigt soliga sommar...

Jag önskar jag kunde skriva att jag tog mig ut på uppfriskande löpning-i-regn. Men jag har bara legat inne efter jobbet, sovit middag och grejat med småsaker. Igår cyklade jag landväg och i morgon är det utejympa, det ska bli roligt även om jag fick ont i höfterna sist av alla höftskakningar (?). Antar att det kan bero på ett bäcken i uppluckring. Jag ska inte skaka så mycket rumpa i morgon, alltså!

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Här har det regnat och åskat, skönt med lite sådant väder efter helgens klibbiga! Mysigt med regnsmatter mot rutan, och jag längtar också lite efter hösten, den är mysig! :)

Ingmarie sa...

I går kväll hade vi ett åskoväder som jag inte tror jag någonsin upplevt i detta land.
Kortslutning!
Och även om jag tycker det är jätteläskigt så var luften som ny i dag!

Ingmarie sa...

Men jag längtar inte efter hösten. :-)