söndag 14 juli 2013

Kanske sommarens bästa dagar

I onsdags åkte vi upp, jag, Elina och Elis. I stugan möttes vi av syster med familj, kokkaffe och wienerbröd. De styrde kosan hem mot Leksand igen, medan vi fick stanna kvar. Åh, den känslan! Att få vara den som har allt framför sig. 
 En hel del grillning blev det och givetvis med ved! Varje gång jag är i Kinnvallsjösätra/Skarbohäll förvandlas jag till en besserweissrig fire master som tänker att kol och briketter är för mesar.
 Och sådana kvällar... det är ljust nästan hela natten i fäbon.


 Om man väldigt intensivt imiterar olika djurarters läte är Elis intresserad av bokläsmning...



 En gång badade jag i Kinnvallsjön.
 På fredagen gjorde vi oss helgfina och inväntade karlarnas ankomst.


 Jag fick storstryk i Gin Rummy...
 Och så kom de äntligen tillbaka efter flera dagar på vift - korna!


 Frigående kor, det finns inte på alla fäbodar det inte!
 Säkert hittade hon något väldigt fint att fotografera som syns på bloggen snart...
Långtjärn

 Och vi sprang i skogen! Terränglöpning i vecka 28! Fast jag varvar gång och jogg, men ändå.
 Killarna ägnade sig åt annat, pilkastning och sånt...
 I Kinnvallsjösätra hittar man ro att läsa böcker...
Idag rann tårarna när vi åkte hem. Vilken tur att det bara är två timmar bort, och att vi kan åka dit igen...

6 kommentarer:

Fridah sa...

Jonna + gula och rosa kläder + bebismage = <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Unknown sa...

åh vad härligt ni haft det! o tänk vad du o elina kan åka dit ofta i höst!!!

Anonym sa...

Läser jw FASS eller :)) /Fia

andreas sa...

såg ju väldans trevligt ut kramar

bureborn sa...

Så vackert att jag också blir lite tårögd!

Ingmarie sa...

Jag förstår att du gråter när du måste lämna allt det där...
Men samtidigt, lyllos dig som HAR det!