söndag 21 juli 2013

Storstilad semesteravslutning

Sista skälvande dagarna på sommarsemestern blev en minst sagt värdig avslutning... 
 En fantastiskt trevlig kväll i Skarbohäll. Utanför ven vindarna, vitvågorna skummade på Siljan men vi myste inomhus, åt god middag och faktiskt vågade några stycken sig på bastu och bad också.



 Min sambo, svärmor och pappa!
 Några sköna timmar spenderade jag hemma, i trädgården. Och, jag gav mig ut på en jogg-pw! Jag varvade gång och jogg i 5 km och det kändes riktigt bra! Märkligt kan tyckas att jag slutade springa i vecka 20, och nu har sprungit några gånger i vecka 28-29... men det har känts bra och fortsätter det göra det så blir det några till turer.
 På lördagen var vi bjudna på sommarfest i Sunnanäng. Det låter vackert - och det ÄR vackert! Vi firade både sommaren, en 25-åring och en förlovning!



 Vackra och nyförlovade vännerna!



 Åh, maten...
 Och solnedgången!

 Idag skulle jag umgås med mig själv tänkte jag, och packade picknickkorgen, köpte massor av kvällstidningar och cyklade till stranden. Där blåste det så mycket att det blev en misslyckad picknick... jag åkte hem till balkongen och trädgården istället!

Jag cyklade ut till golfbanan, där jag fick se fästmannen slå ett magiskt slag - och vinna "longest drive"-tävlingen. Priset, en sprillans ny dammsugare! Han och hans kompanjon kom dessutom 5:a i totaltävlingen och vann varsin joscentrifug. Det är i golftävlingar de fina priserna finns..!
Prisutdelning och ytterligare en härlig dag till ända.

Så, nu är det bara att ta ett djupt andetag och bita tag i ett antal veckor på kontoret!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ingen kan då säga annat än att du sugit det gottaste ur din semester :) Så mycket fina stunder att glädjas åt! Kul att de förlovat sig!!! Och vilka priser sen!

Emelie sa...

Åh vilka härliga bilder! En riktig kalaskväll blev det!