tisdag 23 juli 2013

I längtans tider


 Jag längtar så mycket efter hösten! Såklart ännu mera i år än tidigare år...

Fast hösten har jag alltid tyckt om. Sommaren är inte min favoritårstid, även om den är härlig på många sätt. Jag tror att tidig höst och vargavinter är mina bästa årstider. Och vad sommarälskarna än säger, jag ser tecken på höst! Rönnbären som mörknar, åkrar som får en gul ton. Nätter som blir mörkare, månen som hänger stor och gul på himlen. Och min mage som växt ett antal centimeter sedan sista besöket på mödravården.

Och nu längtar jag så, så mycket. Efter kyligare dagar, svampskogar, septembersol, oktoberlöv, regnrusk. Efter att sluta jobba. Efter att få träffa vår kotte.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vi är så lika :) September, oktober och vargavintern är mina favoriter!

Unknown sa...

Så är du född i oktober också :)

Anonym sa...

Jag håller med. Hösten är riktigt mysig och härlig, med hög syrerik luft! Våren är nice också.

Sommaren är överskattad. ;-)

Snorkkis sa...

Ja hösten är mysig - fast just nu vill jag stanna tiden precis här. kram!