onsdag 3 juli 2013

Kraft och lust

Juni månad var en katastrof träningsmässigt, jag varken orkade eller "hann" träna i den utsträckning jag behöver för att må bra. Nu är det semester och energin börjar återvända... Jag får lust och kraft att göra saker som trängts undan. Åka och köpa barnvagn, laga mat, göra sommarfint på balkongen, och träna!

Igår cyklade jag runt Tällberg, från Leksand till Kullsbjörken och hem igen stora vägen. Alla som cyklat dessa vägar, t.ex. på Siljan runt, vet att det är en kuperad runda med tuffa, branta stigningar. Men åh, vad kul det var! Att få ta i, svettas ordentligt, känna musklerna arbeta, slita på... Jag fick syn på två tjejer på landsvägscyklar framför mig (dessutom med racerpedaler, inte vanliga trampor som jag). De ska jag om, tänkte jag och det kändes väldigt bra när jag med min mage cyklade förbi dem. Inte så moget, men tävlingsinslagen just nu är få! Drygt 32 km slutade passet på. 

I kväll begav jag mig till Friskis&Svettis utejympa. Jens från Borlänge håller ett pass med högt tempo och inga återhämtningspauser inbakade i passet, något jag annars kan tycka att det är för mycket av på Friskis jympapass annars. 

I morgon ska jag supporta min storebror som ska springa Vansbro terrängmarathon 43 km! Hur häftigt är inte det? Lidingö kan slänga sig i väggen i jämförelse, här snackar vi både riktiga berg och bitvis svårframkomlig terräng... Det blir en spännande dag! 

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Härligt Jonna!
Jag känner kraften ända hit till 08a land minsann!
Och lyllos din bror som får din hjälp!
KRAM

elina sa...

På Vallen (när JW och Per kommit) kanske vi tar en lufssväng i skogen du och jag?

andreas sa...

det är jättehätigt om du frågar mig :D kramar

Unknown sa...

Åh, ha så jättejättekul längs den underbara Vansbromaran! Är avis, men många resor till Dalarana och Peters födelsedag gör att vi ska ägna oss åt 5-rätters och vindrickande istället, dekadens! Ha kul!

Caroline - Klara,färdiga,Spring! sa...

Grymt bra! Härligt att kunna cykla om och driva på trots tillståndet:)
Heja dig!