torsdag 4 juli 2013

Stolt supporter på Vansbro terrängmarathon

Vansbro terrängmarathon har jag startat två år på rad, 2011 och 2012 (23 km). I år var jag och storebror Andreas anmälda till fullängdsbanan, 43 km i riktigt tuff, kuperad terräng! Jag fick lämna wo och sälja platsen, men storebror fullföljde! Och som han gjorde det! 
 Som alla riktiga coacher var jag också löparklädd...
 Start i grupp 1, 14.00

 Och där är han iväg! Nervös, fokuserad, laddad!
 Jag satte iväg till kontrollen i Eldforsen. Älskar de här små kontrollerna med superengagerade funktionärer som verkligen gör sitt yttersta för att ge löparna en bra upplevelse. Och att klara av att stå i den där knotten timme ut och timme in...
 En glimt av banan, fin och bred stig! Det är betydligt smalare och knixigare stig på många ställen.

 Storebror passerade Eldforsen, 15.5 km på 1.25 med väldigt lugn och kontrollerad löpning.
 Vi tog oss vidare till Gladtjärn. Där är det alltid mycket publik som entusiastiskt hejar åt varenda löpare som passerar! Här är 35 km sprungna och 8 km kvar till mål!

 Min kollega Tomas passerade som en av de första i 23 km-klassen
 Andreas passerade oss, fortfarande med ganska lätta steg... men som vi vet så är det ju sista kilometrarna som allting ställs på sin ända...

 Här kommer han mot mållinjen! Och han fixade sitt mål (under 4.30) med bred marginal. 4.21 slutade hans tid på vilket är strålande bra och starkt jobbat! Första gången, drygt 43 km och dessutom i den terrängen!


En så himla häftig dag! Jag vill också springa hela banan så småningom!

4 kommentarer:

andreas sa...

tack ännu en gång underbart supportande kramar

Elly sa...

han ser ju fullkomligt oberörd ut!

Löpning & Livet sa...

Åh, de där tightsen hade jag glömt bort. Jag får dem nog dessvärre inte ens över rumpan nu :)

Det verkar vara ett väldigt fint lopp det där och jag blir mer än sugen på att springa långt. I fin natur dessutom.

LinaTriathlet sa...

Vilket lopp, grymt bra sprunget! Älskar engagerade supportrar!:) SÅ guld värt längs med banan!

Hjulen kommer jag sätta på inför tävlingen, de är aerohjul, ska ta vinden bättre, hoppas att jag kommer ha nytta av dem och att de kommer hjälpa mig susa fram snabbare! :)