torsdag 9 december 2010

Vinterlöpning med sommarmusik

En dag på hotell Gyllene Knorren... nej förlåt, Gyllene Hornet var det visst! Men det var mysigt att först se julkalendern, och sedan åka iväg till ett av Tällbergs hotell på utvecklingsdag. Tällberg ser ut som ett julkort den här tiden. Röda eller gråa timrade hus och stugor, mängder av julljus, snön, vyn över Siljan.Tällberg - Bildkälla.

Jag har tyvärr en en kass mage (ursäkta, men det här är ett ganska okänsligt ämne för mig) så när jag kom hem fick jag tillbringa tiden på toaletten. Jag vet sällan vad det är jag reagerar på, fett, fibrer, laktos, gluten, frosseri... Idag tyckte jag ändå att jag åt försiktigt. Kanske vore bra att utreda detta någon gång i framtiden.

Trots allt åkte löparkläderna på, varken bilen eller skidorna fanns hemma. Det blev en vintertur med storebrors sommarmusik i öronen (typ sommarhits 2010). Med risk att bli tjatig och överdrivet romantiserande, men det ÄR sanslöst vackert utomhus! Gymmet lockar föga! Vinterskymning, snön, ljusen i träden och fönstren... även när jag sprang längs den obelysta delen av Solvändan kände jag mig helt trygg och full i julefrid. 12.5 km lufsade jag fram i makliga 5.55-tempo.

9 kommentarer:

Andrej sa...

Å, jag satt på kontoret och längtade ut idag. Fast det slutade med en nio-timmarsdag och tjugo minuters rast. Yak!

Malin sa...

skönt för er att slippa hedslund för en dag :)

Elina sa...

Längtar hemhem till Leksand nu! Åkrar, tät skog, orörd snö...

viktkamp sa...

åh vilken underbar bild =)

Kass mage är värdelöst, det har jag med. Din låter exakt som min =(

andreas sa...

nog skulle du väl ha julmusik ist? kramar

emelie sa...

det är inte att romantisera, det är vackert ute :)

Usch för krånglande mage!


Håller med Elina, jag längtar hem! Men i eftermiddag får jag åka!

julia sa...

ja tällber är, lika många andra dala-byar, riktigt idylliska!

F sa...

Tack! Det gör vi! :D

Sofie RW sa...

Låter verkligen som en skön löptur. Och väldigt vacker omgivning du verkar befinna dig i nästan jämt (ja, kanske inte toan då, men sådär utomhus). Hoppas magen är återhämtad nu.