onsdag 22 december 2010

Tråkigt, tungt, tufft på bandet

Imorse var det under -30 på flera håll i Leksand. Kylan höll i sig hela dagen, vilket betydde ingen skidåkning idag heller. Men då kan jag passa på att underhålla löpträningen och ett kort långpass på löpband lät bra.

15 km, 1.23 h, 2 graders lutning på bandet. Det var nästan hemskt, ja det var det faktiskt. Så fruktansvärt tråkigt, tungt, och tufft. Jag började med 1.5 km uppjogg i 6 min/km, därefter 3.5+4+3 km långa intervaller i högre tempo varvat med 1 km joggande "vila" i 6 min/km mellan intervallerna. Det kändes inte som att ett enda steg gick lätt trots att det inte gick fortfort, de långa intervallerna låg på 5:27 min/km.

Sedan återvände jag lyckligt till julfirande, äta skinksmörgåsar och slå in julklappar...

Inga kommentarer: