fredag 10 december 2010

Möte med E, två veckor ung

Sicken lång dag! Jag åkte hemifrån 5:50 för att simma, och kom hem igen lagom till julkalendern 18:45. Däremellan har en arbetsdag avverkats...

...och viktigaste, jag har träffat en liten flicka som fyllde två veckor idag! Hon är en liten prinsessa med punkfrilla, och som alla prinsessor vill hon bli buren helst hela tiden. Hennes föräldrar och storasyskon är hemskt fina också. Bildkälla.

Och så blir man påmind om att om bara några få, skälvande dagar eller veckor har min syster ett sådant pyre igen... en sådan liten med ett pyttelitet ansiktet, små små fingrar och ben, bäbisdoft och outgrundlig blick med all världens klokhet där i.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Åh sånna där små människor är ju fantastiskt söta. Det kanske dröjer ett tag men så småningom är det vår tur :)

mbh sa...

va kul att få träffa lilla E. Jag kan inte riktigt fatta att det är mig du skriver om :) ska jag få en bebis menar du? puss