söndag 19 december 2010

Som att åka skidor i risgrynspudding

Jul, jul, strålande jul... allting tenderar att bli något överdrivet romantiserat på jul. Mina blogginlägg går i idel positiv anda. Jag älskar jul, men det är ju inte bara kul! Det är stressigt och pressat emellanåt och man hinner inte med en bråkdel av det man skulle vilja.

Samma sak gäller träningspassen. De flesta längdpassen älskar jag, men dagens pass var ett riktigt skitpass. All nysnö gjorde att det var som att åka i risgrynspudding.
-Det var tungt det här, sa JW.
-Som att åka i någon jävla risgrynspudding, sa jag och flåsade vidare, utan glid framåt, utan fäste uppåt. Men nu finns det förutsättningar för bra spår framöver! (Det gäller att tänka positivt...)

2 kommentarer:

Elina sa...

Det är därför man skiiiiiter i skidåkningen ;)

Annika sa...

Ah, jag känner igen det där. Svårt att få perfekta spår men dessto roligare en dag då man faktiskt har lite glid eller känner att man kan jogga uppför backarna utan att hänga på stavarna :)

Kul att du hittade till mig och roligt att följa din utmaning också! (minns inte om jag hann kommentera sist jag var in här. det har varit lite mycket på sistone)

Ska lägga till dig på bloglovin så är det lättare att hålla koll :)