måndag 13 december 2010

Bästa starten på veckan - med skidorna på

Det krävdes åtminstone en liten portion självdisciplin idag. Efter att ha ätit en god middag (Magdas medaljpasta) som sambon lagat, myst ner sig i soffan och kollat in dagens avsnitt av julkalendern på SVT Play...

...fast egentligen var jag ju inte särskilt sugen på att låta bli, heller! Skidåkningen hade funnits i huvudet hela dagen. Jag längtar ofta ut under dagarna, till spåret, snön, skidorna, löparskorna, ansträngningen.

Och jag är så glad att jag gjorde det! Dagens skidåkning blev säsongens hittills bästa och snabbaste pass! 16 km på 1.10 h (4.22 min/km)

Det var glatta spår, jag hade bra glid men dåligt fäste, lagom kallt (-11 gr, känns varmt, igår var det ju nästan -20 när vi åkte). Det känns också så skönt att vara igång med åkningen på riktigt. Förra året hade jag inte ens haft premiär vid detta datum. Men sen är ju 2011 års mål en sådär tre gånger så långt som 2010 års mål...

4 kommentarer:

Elina sa...

Jag hoppas din passion för skidåkning smittar av sig under vårt "träningsläger" på Vallen!

Jonna sa...

Elina, räkna med det! Jag längtar så himla mycket till vår vecka däruppe!

andreas sa...

märks att du jobbar inne :) kramar

Ulrika sa...

Shit vad snabb du är på skidorna! Jag är imponerad.