måndag 13 december 2010

Jag, inte längre tärna...

Jag har varit Lucia idag! I ett svagt ögonblick förra veckan "hmmade" jag när en kollega pratade om att ha ett litet luciatåg i fikarummet. Idag hade min fina kollega med sig lusselinnen, glitter, ljus och en elektrisk ljuskrona. Och tro det eller ej, men jag fick vara Lucia! (Vi var tre stycken)... Kronan var för barn, så den satt vingligt på mitt stora huvud. Och hårsvallet är frissigt och tovigt, det ryker i morgon. Men men.

Vi gjorde stor succé i fikarummet när vi sjöng Natten går tunga fjät. Jag sjöng så mörkt och falskt att en av kollegorna sa att det lät som vi sjöng stämmor! Det ni!

Bildbevis kommer sen.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Vad härligt med ett Luciatåg på jobbet. Ska bli kul att se bilder!

Elina sa...

Skulle gärna sett det på plats! Du såg så söt ut så :)