tisdag 7 december 2010

En träningsdagbok från -63

Min gammelsvärfar (Jonathans farfar, född 1927) är löpare. Jag älskar när han berättar om sitt liv som löpare! Hans bästa distans var 5000 meter, men han har presterat topptider även på 10 och 15 km. I helgen visade jag honom hur träningsdagboken jag använder, http://www.jogg.se, fungerar. Han såg finurlig ut, och efter ett tag kom han gående med en riktig guldklimp. Sin träningsdagbok från 1963! Passen skrivna i sirlig skrivstil i en liten svart fickdagbok.

Jag ska skriva mer om detta och visa utdrag från träningsdagboken, det är en höjdare! Och en fantastisk kunskap- och inspirationskälla...

6 kommentarer:

Linnea sa...

Jag hör gärna mer om den träningsdagboken. :)

Elina sa...

Vad roligt! Du har hamnat i rätt släkt helt klart :)

Sofie RW sa...

Vad spännande! Ser fram emot att läsa mer om träningsdagboken!

Malin sa...

Vilken inspiration!

Andrej sa...

1963 är ett riktigt fint år! Och vad spännande att man för 47 år sedan dokumenterade på ungefär samma sätt som man gör idag.

julia sa...

haha, men vad roligt!! vilket sammanträffande egentligen. eller så är det inget sammanträffande....? ;)