tisdag 7 december 2010

Innan-jul-tiden

Hemma igen! Jag älskar vår lilla lya, trots betoningen på lilla, och det doftade gott av utslagna hyacinter när vi klev innanför dörren. Men hemma går allt för fort, varje kväll är uppbokad och vi är borta på jobb tio timmar om dan. Det finns ingen tid för kortspel eller omsorgsfullt middagslagande, inte denna veckan i alla fall... Det är ju såklart en prioriteringsfråga, jag skulle kunna prioritera bort både träning och sociala aktiviteter. Men det vill man ju inte heller. (Jag ska både få träffa syjuntan och en liten flicka född 26/11 denna veckan!)

Känner ni igen er? Snart är det julledigheter, skönt!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Oh yes. Livet rullar på i ett rätt så snabbt tempo för tillfället, men försöker planera in en hemmakväll per vecka iaf.. funkar om jag skriver in det med bläck i kalendern.

Elina sa...

Jag känner igen mig alltför väl... Men snart, snart får vi lite julledighet! Har man det målet i sikte går det mesta...

andreas sa...

mmm bara två veckor kvar till julledigt :) kramar

mor sa...

Hälsa Monika och gratta om det är henne du ska träffa!

Malin sa...

Åh lyllo dig som får träffa en sån liten nyfödd :)

Emelie sa...

absolut :) fullt ös. Ska bli gudomligt (!) sköt med lite julledigt!
vi kanske ses till helgen!