onsdag 15 september 2010

Längtar dit jag gör

Jag tror en del av er missförstår mig. Jag är inte sjuk NU och undrar hur man så snabbt som möjligt blir frisk. Jag vet att då måste man vila från träning och så vidare. Det jag undrar är vad man ska tänka på för att inte bli sjuk så ofta framledes, hur bygger man upp immunförsvaret, hur blir man förkylningsförebyggande?
Jag längtar efter Kinnvallsjösätra. Sist jag var där var i slutet av juni. Det är för länge sedan... under vintern och våren var vi där ofta.
*
Oktober 2008 var jag och mamma där en helg. Då hittade vi bland annat en väldigt estetisk hög med bajs. Jag sprang även 15 km för första gången. (Knappa två år sen. I det perspektivet är jag ändå stolt över vad jag gjort under dessa två år, även om mitt självförtroende vad gäller träning, form och framför allt löpning är på botten just nu. Mer om det en annan gång).
*
På fredag är det bara en vecka innan vi åker dit på höstledighet, äntligen! Som jag längtar.

6 kommentarer:

Elina sa...

Jag längtat också dit! Tänk vad sällan jag får chans att åka dit nu för tiden.. Tyck synd om mig.

Elina sa...

längtar*

Jonna sa...

Jag tycker synd om dig! Vet inte om jag skulle fixa att vara där så lite.

andreas sa...

Ett tips är att så fort man känner minsta antydan till förkylning, då ska man tänka jag är inte sjuk jag kommer inte bli sjuk och förneka in i det längsta om någon frågar om du är sjuk :) kramar

Andrej sa...

Eller tänka -"Jag tänker vara frisk. Det är en principsak - ej förhandlingsbar"
... fast jag är ju knäpp ;-)

Anonym sa...

Du måste lägga in träningsfria dagar även när du är frisk för att kroppen dels kan ta åt sig all träning, och dels för att om den går på helvarv så är du mer känslig för t ex förkylningar. den får ju aldrig en chans till vila.