måndag 20 september 2010

En kväll med falukorv och snabbdistans

Jag och JW är på gång mot Vasaloppet! Förra veckan gjorde vi ett fint träningsschema som vi faktiskt höll hela veckan ut. Jag avverkade både spinning, simning, styrketräning och löpning, totalt åtta pass. Det är riktigt kul att träna tillsammans med någon och peppa varandra.

Idag sa JW att 7 km snabbdistans stod på schemat. Jag var nervös hela dagen. Inte min grej längre med snabbdistanser. Gick på toaletten tio gånger innan vi gav oss iväg. Det var skymmande runt Limsjön, mot slutet nästan svart. Mörka, mjuka skogsstigar. Våta barr och löv. Vi kände oss starka i kroppen hela vägen runt, bra flow i bena. Jag sprang i 5.00 min/km, så inget supertempo. Men och andra sidan var det långt ifrån maximal ansträngning också. Vi är på rätt väg, så känns det.

4 kommentarer:

mbh sa...

hihi kan man bli nervös för ett träningspass med sin pojkvän? du är söt du :)

Andrej sa...

Huga! Låter lovande!!

Elina sa...

haha, håller med malin! lustigt! ni är så aktiva och duktiga :)

andreas sa...

5 min tempo är väl bra sluta nedvärdera mitt tempo ;) kramar