fredag 10 september 2010

Historien om Jonna Krokfingra, kapitel 73

Fredagseftermiddagen tillbringades på en vårdcentral. Timme efter timme... Eftersom mitt lillfinger fortfarande ser ut som en krokig liten gren med röda och blåa färginslag kändes det bäst att få den där röntgen gjord till slut.

Men efter fyra röntgenbilder kunde doktor Bruno konstatera att jag inte har någon fraktur utan en ledbandsskada i fingrets mjukdelar. En fingerfraktur tar några veckor att läka. En ledbandsskada kan ta fem MÅNADER. Hurra!

Jag tröstade mig med en mil lugn fredagslöpning tillsammans med hunden Doris. Nu dricker jag dagens första kaffekopp och ska sedan fredagsstäda och laga... tacos! Surprise, surprise. Vad gör man inte för att glädja sin älskade!?

5 kommentarer:

Sofie RW sa...

Tänk att det tar så lång tid innan det läker! Men bra att du fick det checkat. Ha en super mysig fredag nu!

Emelie sa...

5 månader!! gilla läget :)

Hoppas ni får en mysig fredag!

Kram!

Andrej sa...

Men vad har du gjort? Hoppas det går hyfsat fort att bli hel.
Och Tacos är alltid gott.

Elina sa...

Verkligen trist! Men jag har tänkt på gymmet då och då "den här maskinen kan ju Jonna göra trots sitt lillfinger", så träningsmöjligheterna finns ju ändå. Det går säkert snabbare än vad de tror!

Verkar som att alla åt tacos igår :)

mbh sa...

och ännu gladare lär han bli nu när det vaknas födelsedagsfirande!