söndag 19 september 2010

Att inte träna förkyld

Sofie skriver idag om det viktiga ämnet att aldrig träna sjuk, och vad det kan leda till! Jag är glad att en bloggare med många läsare tar upp ämnet eftersom det är så viktigt. Och många, inkl. jag själv, behöver påminnas om det! Det är lätt att börja deala med sig själv och sina principer, nämligen.

Ett litet exempel. Under gårdagens löpning, som var några kilometer längre än Tjejmilens 10 km, hade jag samma kilometertempo som under Tjejmilen. Men i stort sett mer än 20 slag mindre i puls, ett feel good-pass i något slags medeltempo. Det säger något om hur hårt mitt hjärta fick arbeta när jag valde att starta sjuk.

Nej, bättre då att jobba förkylningsförebyggande. Det är min nya giv. Typ.

1 kommentar:

Sofie RW sa...

Tack fina du för länkningen, och att du tog upp det du med. Och vad bra att du inte har känt något av tjejmils löpningen såhär i efterhand. Ser fram emot er utflykt kommande för er skull :)