torsdag 30 september 2010

Huslängtan i ett litet nötskal

Okej systrar, jag ansluter mig. Hon är ju för himla mysig den där Underbara Clara. Vilket hus, vilket pyssel, vilken tjej! Min huslängtan just nu riskerar att sprängas ur det lilla hasselnötsskalet som den ryms inom...

Min syster och hennes sambo bygger sitt drömhus i en glänta i vår barndomsby, våra vänner flyttade igår in i sitt hus, ett hus med avundsvärt läge och en underbar trädgård med rönnar, äppelträd och växthus. Jag vrider mig av denna sorts längtan mellan varven. Men vår tid kommer.

Dessutom skriver Underbara Clara om saker jag faktiskt känner igen mig i. Jag är ingen äventyrlig människa. Jag gillar hemma mest. (...)Jag är otroligt hemmakär. Har alltid varit. (...)Jag har ett mycket litet behov av att se nya ställen. Knäppt men sant. Och kanske är det tråkigt och mesigt och lite töntigt. Men det är sån jag är. -Underbara Claras blogg den 27 september. Mina föräldrars hus i nyårsskrud. Även om det kommer dröja innan längtan besannas, så skulle jag just nu vara nöjd bara att få flytta till en viss lägenhet.

4 kommentarer:

mbh sa...

det enda felet med clara är att hon har det lite för fint. man blir liksom så avundsjuk att man nästan inte står ut :)

mbh sa...

det enda felet med clara är att hon har det lite för fint. man blir liksom så avundsjuk att man nästan inte står ut :)

andreas sa...

spännande vad är det för lägenhet?

slans sa...

hon har det verkligen fint och alla bilder är så mysiga! hon har fått mig att längta efter snön fast jag vet att det inte blir samma sak när man bor i en lägenhet i en stad...

jag vill ha ett kök där jag får plats med ett matbord!! NU!!