måndag 26 januari 2009

Måndag i gymmet

Idag skulle jag få med mig två trevliga unga herrar på powerbaren, vilket skulle bli så himla kul. När vi kom dit var det inställt! Istället blev det ett långpass i gymmet (jag var där nästan två h men man kör ju dessvärre inte effektivt hela tiden). Frågan är, kommer mina biceps- och bröstmuskler att någonsin bli desamma? Det var tyngre än jag är van vid, och något färre rep. Men shit, vad kul! Och det är så bra att bli peppad, när jag gymmar själv ger jag lätt upp, väljer mindre vikter och så vidare. Tråkigt att man känner sig som världens klenaste när man gymmar med killar, men tack och lov vann jag i alla fall vår interna Plankan-tävling som en viss upprättelse.

Nu har jag ätit gröt med russin, knäckebröd med keso, kokt ägg. Kokta ägg är något jag äter rätt mycket, försöker alltid ha ett gäng kokta i kylskåpet. Det är perfekt mellanmål, bra proteiner och så gott! Frågan är vad jag ska äta resten av dagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt imponerad av dig idag! Nästa gång vill jag ha revansch i plankan:) Puss

Anonym sa...

resten av dagen? haha! de två timmar som var kvar menade du? söto.

kokt ägg is the shit!