tisdag 27 januari 2009

Cykelliv del II

Igår satte jag på mig mina rosa gummistövlar för att ens komma åt cykeln, då den stod i en halvmeter snö. (Sen är gummistövlar ganska olämpligt fotdon när det är halvmeter snö, för det blir ganska kallt) Nu ser min pärla ut som följande, is- och snödraperad, pakethållaren hänger löst och slår i bakhjulet, någon slags kabel har gått av och hänger och dinglar, handbromsen har gått sönder. Ett alternativ skulle kunna vara att sluta vintercykla (men tar för lång tid att gå), ett annat att köpa ny cykel. Imorse cyklade jag om en person på spark. Hon gav mig ett skeptiskt ögonkast och tänkte antagligen med all rätt att hon valt ett för dagern mer lämpligt fortskaffningsmedel. Men jag var snabbare!

Imorse var jag, på grund av den fina träningsvärk jag har i armarna, så fumlig på tagentbordet att jag höll på att betala ut över 100 000 kr. Men nej, det skulle inte gått men i alla fall. Älska träningsvärk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch, jag är inte så förtjust i att cykla i detta väglag, men det går ju betydligt mycket snabbare som sagt.

Andrej sa...

Att cykla äger. Cyklade på ren blankis utan att ramla, men när jag gick av cykeln då började cirkusen. Två däck=stabilare än två fotsulor. Tack dubbar.

Anonym sa...

förslagsvis kan man ju ha cykeln i sitt förråd.kram

Anonym sa...

Åh, det är så mysigt att läsa din blogg! =) ..fick lov att komentera eftersom jag också har träningsverk! =p Hihii Puss/elin!