söndag 2 juni 2013

Supersocial Siljan Runt-helg

Vilken fullträff till helg! Vi hade besök från Stockholm, Nässjö och Jönköping med anledning av Siljan Runt, ett landsvägslopp på 12.5 mil runt vår vackra sjö. 
 Här står de och laddar på Sollerön innan start. Då låg jag fortfarande och sov så sött hemma...
 Men så småningom vaknade jag till och iklädde mig supporterrollen. Jag och en annan cykelfru ställde oss vid depån vid Sommarland. Min tävlingsdjävul till sambo kom snart farande som ett jehu, och lika snabbt iväg igen. I mål gick han så småningom på strax över 4 timmar med känslan att det fanns "mycket kvar" i kroppen.
 Efter eftermiddagsvila svidade vi om till after-bike-dinner. En härlig grillbuffé där jag åt för två, eller tre. Känslan efter lopp och storslagna upplevelser är alltid densamma - något man inte kan uppnå genom soffsittande. Men som supporter får man känna på en del av endorfinruset, höra alla historier, medgångar och motflyt.
 Idag styrde vi kosan ut till älskade Leksboda. Byn är nog som allra vackrast i försommarskruden... eller höstprakten... eller en vinterdag... asch, hon är alltid vacker, vår barndomsby.
 Fartfyllda äventyr på fyrhjulingar!
Så småningom begav vi oss hemåt, och jag drog ut på en tur runt Limsjön där jag varvade gång med jogg. Jogg blev det inte så mycket, några steg då och då för syns skull när jag mötte någon. Det blir nog inte så mycket mer löpning känns det som. Tur att det finns annat man kan motionera!

9 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Du strålar i den där klänningen, så vacker!

Härlig helg ni haft! :)

Vi har söndagsmys med rester av rabarberpaj och glass:)

Kram till dig!

andreas sa...

kanonhelg kramar

Löpning & Livet sa...

Så himla fin klänning på så himla fin person!

Caroline - Klara,färdiga,Spring! sa...

Låter som en toppenhelg!
Jättesnygg klänning:)

Unknown sa...

Ja, Leksboda alltså... Sicken dröm! Snart bor jag där :) I några dagar i alla fall. Känns synd att vi missade både Jonte runt Siljan och er överhuvudtaget.

Snorkkis sa...

Ja den klänningen - så väldigt vacker du är i den!

Unknown sa...

Sicken helg! Heja jonathan. Och du då - MILF ;)

Ingmarie sa...

Härligt! Och där fick du sin funktionärs-supporter-önskan uppfylld en stund. :-)
Och säger som deandra; Jättefinklänning på fina du. :-)

Karin sa...

KLÄNNINGEN!!! Så söt och du i den också! Härliga bilder i övrigt med. Fint i Dalarna ;-)