tisdag 18 juni 2013

Snart framme

Sista rycket innan semestern! Två arbetsdagar kvar...

Igår kväll cyklade jag runt Rälta. Det var nästan löjligt fint att fara fram genom Leksandsbyarna i midsommartider. Ängar blommande av blåklockor och ängsklockor, tuppar som gol, traktorer som tuffade fram, byalag som fejade dansbanor inför högtiden, en intensiv grönska och en berusande blomdoft. Dessutom var jag både stark och pigg och fick årets hittills högsta snittfart. Och den säger det mesta om mitt tempo just nu...

Idag har vi avverkat stora midsommarstädningen. Nu doftar det svagt av såpa hemma. Och pizza, för JW ville fira sin semester med pizza från pizzerian. Själv ska jag nog gå och göra mig en kopp te och några smörgåsar. Jag har så stora förhoppningar inför semestern, att jag ska få sova, få bli pigg, orka träna mera - cykla, styrketräna, promenera, jympa, simma, men framför allt göra ingenting alls...


5 kommentarer:

Elina sa...

Du hann läsa mitt inlägg innan texten kom tror jag :) Skönt med nystädat inför semester! Och PIZZA mmmmmm!

andreas sa...

oj man blir ju nästan sugen på att cykla :) haha nää skoja bara kramar

emelie sa...

Åh va härligt med nystädat och snart semester! Ses snart!

LinaTriathlet sa...

Härligt att semestern stundar! Sagolikt vackert att cykla ute nu. Så grönt och fint! Din runda låter magisk :)

Unknown sa...

Så välförtjänt för dig! Vilken vår du haft! Fin bild från er mysiga lya :) Måste få hälsa på snart!