tisdag 11 juni 2013

Gymråttan som blev en gymsill

Jag har verkligen gillat att styrketräna, helst tungt. Bänkpress och brutalbänken har hört till favoritövningarna. Men på senaste har jag känt mig så omotiverad... dels för det fina vädret, dels att jag inte känner mig fri att styrketräna riktigt som förut. Kanske lurar jag mig själv för när jag väl går dit kan jag göra det mesta som jag gjorde förut.

Men framför allt har det berott på att jag varit, och är, så himla trött på kvällarna.

Idag tog jag mig dit och visst börjar jag försvagas - det blir ju  så när man inte är så flitig! Jag kände mig som en riktig sill. Konstigt ändå, för i vissa övningar är jag i princip oförsvagad, medan jag i andra övningar måste lyfta betydligt lättare.
När jag kom hem från gymmet, och sambon från golfbanan, så åt vi sill. Sillig kväll. 

5 kommentarer:

mbh sa...

Mums ser gott ut :)

elly sa...

Jag har i princip inte tränat alls sedan Limsjön Marathon (och knappt innan dess heller), men nu bestämde jag mig för att det fick vara nog med dekadens. Igår började jag mitt nygamla liv med spinning, idag fortsatte det med styrketräning. Och så gick jag och handlade hungrig, och NU, nu när jag kom hem, fick jag äta mandel-sesam-tofu och sk*nka från Astrid och aporna!

Andréa sa...

Har du läst boken Stark, glad, gravid av Maria Wigbrant? Det är en bra bok om gravidträning. Visserligen mycket basnivå och mig gav den inte mycket, men den är absolut väl värd pengarna!

andreas sa...

fy fn va gott det ser ut förutom avocadon då kramar

Elina B Hansen sa...

Allt utom sillen ser gott ut! Träna det som motiverar dig. Gå raska promenader och sen några övningar på mattan hemma? Sparkimagens övningar typ.