torsdag 14 oktober 2010

I en mellanperiod

Jag bläddrar i mitt lilla block, och ser en målforumlering jag skrev för några veckor sedan.
- Maxvecka(or)
- 4 mil löpn/vecka
- Kvalitetspass varje vecka
- Rehab/prohab varje vecka
- Minst 2 styrkepass gym i vecka
**
Hittills kan jag konstatera att det går sådär. Kvantitetsmässigt är det godkänt, jag ligger på 6-7 pass per vecka och varierar mellan styrketräning, löpning, simning och något spinningpass. Kvalitéten är det sämre med, i alla fall vad gäller löpningen. Långpassen och intervallpassen är lätträknade. Rullskidorna samlar damm. *
*
Jag har inte något att ”skylla på” heller. Det är trist att bästa träningssällskapet har en seg hosta och tvingats vilat i två veckor. Löppassen har mest känts sega. Jag travar på i vanlig tempo, längtar efter en lätt känsla, utmaningar, tävlingar och peppande sällskap som stuckit till Uppsala och Linköping. Kan det inte bli snö och skidsäsong nu… Dags för nya tag! Först då kommer känslan i passen bli bättre. (På bilden kastar jag pil)

3 kommentarer:

andreas sa...

kanske du ska satsa på dart ;) kramar

mbh sa...

ja du gumman. jag kan inte råda dig ett endaste dugg. det blir nog bra när snön kommer ska du se. det är så klart såna här gånger du hade behövt en tränare. att alltid vara sin egen tränare måste ju bli lite segt i längden. puss

Sofie RW sa...

Kanske det kan vara bra med en period då man får göra vad man vill, och "lalla" omkring (inte för att du ändå verkar göra det men...). De flesta som tränar/ tävlar har ju någon lugn period; när man ska ta den perioden om man både tävlar på vintern och sommaren vet jag dock inte. Fredagskram!