onsdag 27 oktober 2010

All underbar mat

MAT! Det är inte direkt någon hemlighet att jag och alla i min familj älskar att äta.
*
Vi startade Systrarnas Receptsamling i somras, där kan vi samla härliga recept på samma ställe.
*
Igår bjöds jag på en otroligt god pyttipanna med rödbetor och stekta ägg till lunch. Idag bjöd JW på en kryddig kycklinggryta när jag kom hem från jobbet, och nu har jag druckit te, ätit en skiva färsk Rättvikslimpa med god ost och ekologisk aprikosmarmelad. Därefter är det frukost, det längtar man ju alltid till, dagens bästa måltid. Även om jag alltid äter samma sak. I morgon blir jag bjuden på lunch igen (bortskämd) och då hoppas jag att vi får soppa, pannkaka med grädde och hjortonsylt, som förut när vi åt lunch där en torsdag! Tänk vad mycket underbar mat det finns och vad lycklig jag är som har möjlighet att äta den!

5 kommentarer:

andreas sa...

ja det är underbart med mat :)

Malin sa...

herregud till att bli bortskämd. själv kom jag hem till felix pytt :)

julia sa...

mat går helt klart in på min topp 5 över njutningar här i livet. t.o.m. topp tre tror jag :)

och nån härlig minisemester vore ju underbart i jan-feb-mars! är absolut nyfiken på vallen :)

Andrej sa...

Det är ju det jag säger. Och så blir man tydligen smal också!

Elina sa...

MAAAT! Sitter med kaffe och ostsmörgås nu... Mums!